Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı Eğitimi

Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı Eğitimi

Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı Eğitimi

Uluslararası Temel Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı Eğitimi, uluslararası kabul görmüş teorik bilgilerin, bireysel aktiviteler ve grup çalışmaları ile pekiştirilmesini amaçlar.

Uluslararası Temel Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Eğitimi, kullanıcı deneyiminin kurucuları olan NNGroup tarafından verilen Kullanıcı Deneyimi Eğitimi ve Human Factors tarafından verilen Kullanılabilirlik Eğitimi ile uyumlu içeriğe sahiptir.

Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı Eğitimimiz ile, Kullanıcı Deneyimi alanında dünyadaki en güncel teorik bilgilere ulaşarak,  pratik uygulamalarla deneyimleyerek, öğreneceksiniz.

PEM360’ın deneyimli eğitmen kadrosuyla verilen bu eğitimlere katılanlar, teorik dersler ve pratik uygulamalar ile aşağıdaki temel yetenekleri kazanacaklardır: 


  • Kullanıcı ihtiyaçlarının ve ürün amaçlarının belirlenmesi.
  • Ürüne ait fonksiyonel tanımlamaların yapılması ve içerik gereksinimlerinin belirlenmesi.
  • Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisinin oluşturulması.
  • Arayüz ve navigasyon tasarımı.
  • Görsel tasarım.
  • Ürün kullanılabilirlik testlerinin tasarlanması, icrası ve sonuçların raporlanması.

Öğrenme Hedefleri ve Kazanımlar;

  • Eğitime katılan personelinin kullanıcı deneyimi konusundaki yetkinliği ile daha iyi ürünler ortaya koyabilecek
  • Kullanıcı deneyimi aktivitelerini etkili uygulayarak rakiplerine göre daha etkili, verimli ve memnun edici uygulamalar geliştirebilecek
  • Kullanıcı deneyimi aktivitelerini uygulayarak kendileri için sadık ve mutlu müşteri portföyü geliştirebilecek
  • Erişilebilir arayüz tasarlama yetkinliği kazanarak müşteri profilini genişletip zenginleştirebilecek
  • Bu eğitim sonunda her katılımcı;
  • Arayüz tasarımında güncel tasarım trendlerini ve bunların uygulama alanlarını öğrenir.
  • Arayüz tasarım prensiplerinin doğrultusunda bireysel ve grup çalışmalarında yar alır,
  • Kullanıcı araştırması yöntemlerini öğrenerek gereksinim toplamanın püf noktalarını ve etkili gereksinim toplama yöntemini kavrar,
  • Arayüz tasarımında içeriğin en doğru nasıl yapılandırılacağını bilir ve buna yönelik tekniklerin uygulanmasını gerçekleştirir,
  • Prototip çizimi tekniklerini öğrenerek, gereksinimlerin prototiplere nasıl dönüştürülmesi gereğini öğrenir,
  • Erişilebilir arayüzlerin tasarımında önemli konuları öğrenerek, bu konuda farkındalığını geliştirir ve engelli kullanıcılara yönelik çözümler sunar,
  • Geliştirilen tasarıma yönelik en uygun kullanıcı testini seçer ve bunun gerçekleştirilmesi için hangi yöntemi izleyeceğini bilir.
Eğitim sonunda ofisinize döndüğünüz anda hızlıca yapabileceğiniz 3 şey;
  • Kendi uygulamalarınızın tasarım trendleri ve prensipleri ile örtüşüp örtüşmediğini,
  • Uygulamalarınızda yer alan bilgilerin anlamlı şekilde organize edilip edilmediğini,
  • O ana kadar çizdiğiniz prototiplerde gözden kaçırdığınız noktaların olup olmadığını,

21 Saat Sınıf Eğitimi + 4 saat E-learning = 25 saat

Sınıf Eğitim Programı

Giriş ve Bilimsel Temeller

  •       Kullanıcı deneyimi nedir?
  •       Kullanılabilirlik nedir?
  •       Kullanılabilirlik mühendisliği nedir?
  •       Uluslararası standart ve yaklaşımlar
  •       İnsan bilgisayar etkileşiminin temelleri
  •       Kullanıcı deneyiminin temel prensipleri
  •       Kullanıcı deneyimi neden önemlidir?
  •       Kullanıcı deneyimi tasarımının yatırım geri dönüşü
  •       Kullanıcı deneyimi tasarımının temelleri
  •       Kullanıcı deneyimi tasarım süreci
  •       Kurumsal olgunluğun belirlenmesi

Kullanıcı Araştırması

  •       Kullanıcıyı tanımak
  •       Kullanıcı ihtiyaçları
  •       Persona nedir?
  •       Persona çeşitleri
  •       Persona neden oluşturulur?
  •       Persona odaklı tasarım
  •       Kullanıcı araştırması
  •       Nicel veri toplama yöntemleri (anket vb.)
  •       Nitel veri toplama yöntemleri (mülakat, odak grup toplantısı, saha çalışması vb.)
  •       Fonksiyonel gereksinimler
  •       İçerik gereksinimleri

Persona Oluşturma Atölye Çalışması

Bilgi Mimarisi

  •       Bilgi mimarisi
  •       Kart sıralama nedir?
  •       Kart sıralama yöntemi
  •       Kart sıralama araçları
  •       Kart sıralama süreci
  •       Kart sıralama analizi
  •       Kart Sıralama Atölye Çalışması

Prototiplendirme

  •       Prototiplendirme nedir?
  •       Prototip çeşitleri
  •       Prototip yaklaşımları
  •       Prototip araçları
  •       Düşük sadakatli prototiplendirme
  •       Yüksek sadakatli prototiplendirme
  •       Prototip testi

Storyboarding Atölye Çalışması

Prototiplendirme

Kağıt Prototip Atölye Çalışması

Arayüz Oluşturma 

  •       Arayüz bileşenleri
  •       Arayüz tasarımı ipuçları
  •       Arayüz tasarım prensipleri
  •       Tasarım ve kültür
  •       Evrensel tasarım
  •       Erişilebilir arayüz tasarımı

Kullanılabilirlik Değerlendirmesi

  •       Kullanılabilirlik testi
  •       Kullanılabilirlik testi çeşitleri
  •       Sezgisel değerlendirme / uzman analizi
  •       Kullanıcı değerlendirmesi



  • Periyod: 3 GÜN (21 Saat)

Bilgi / Teklif Al